بازار و انواع آن
در ابتدا به بیان مفهوم عبارت بازار می پردازیم
بازار محلی است برای داد و ستد بین خریدار و فروشنده و محلی برای تلاقی عرضه و تقاضا ؛ ماهیت دارایی جابجا شده نوع بازار را مشخص می نماید . (فلزات گران بها ، سهام ، لوازم خانگی ، خودرو ، املاک ، انواع خدمات و …)
بازار ها به دو بخش کلی تقسیم می شوند:
1) بازارهای واقعی 2) بازارهای مالی
1) بازارهای واقعی:
در این نوع بازار ها کالا یا خدمات بصورت واقعی یا فیزیکی ارایه و داد و ستد می گردند ؛ مانند : خودرو ، فلزات گران بها ، املاک ، انواع خدمات و …
2) بازارهای مالی:
هر کشوری دارای بازارهای مالی است ، بازارهای مالی از مهم ترین زیر ساخت های اقتصادی هر کشور می باشند ؛ البته در دنیا ، بازارهای مالی جهانی هم وجود دارند که آنها هم زیر ساخت و متولیان بین المللی را دارند.
بازارهای مالی یک فضای فیزیکی یا پلتفرم مجازی می باشند که خریدار و فروشنده به خرید و فروش دارایی های مالی خود می پردازند.
این مبادلات در قالب قوانین و مقرراتی صورت می پذیرد که کشورهای آن بازار یا نهادهای جهانی ، این مقررات را وضع کرده اند ؛ این قوانین مورد پذیرش تمامی اعضای آن بازارها می باشند .
قیمت در معاملات بر اساس فرآیند عرضه و تقاضا میان خریدار و فروشنده مشخص می شود ؛ وظیفه بازار های مالی ایجاد سیستمی مشخص و باز و منظم برای گردش ، ارتباط و تبادلات خریداران و فروشندگان با یکدیگر می باشد.
لازمه موفقیت در هر فعالیتی داشتن مهارت و دانش کافی و لازم در آن زمینه می باشد.
فعالیت مفید و موفقیت در بازار های مالی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
هلدینگ آکام تجارت با تاسیس آکادمی و گردآوری بهترین و با کیفیت ترین اساتید و برنامه ها و فعالیت های آموزشی در زمینه بازار های مالی ، برآن است تا بهترین خدمات را در مسیر مهارت آموزی به شما ارائه نموده و تا رسیدن به قله های موفقیت همراهیتان کند.