در هر عملی دستیابی به موفقیت نیازمند داشتن ابزاری مناسب آن کار می باشد ؛ مهمترین ابزار در معامله و سرمایه گذاری تحلیل است ؛ در این مقاله به بیان و تعریف دو دسته از تحلیل های رایج در بازارهای مالی پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  1. تحلیل بنیادی یا فاندامنتال Fandamental Analysis
  2. تحلیل تکنیکال Technical Analysis

 

1)تحلیل بنیادی یا فاندامنتال :

هدف از تحلیل بنیادی بررسی و شناخت پارامترهای تاثیرگذار در یک مارکت و بررسی ارزش ذاتی آن ، مقایسه با قیمت کنونی و ارزیابی داشته ها و بنیاد کنونی آن می باشد.

از این رو برای تحلیل بنیاد یک مارکت خاص باید عوامل موثر در آن و مفاهیم آن بازار را مورد مطالعه و شناخت قرار دهیم.

در تحلیل بنیادی بازار ارزهای دیجیتال مطالعه و بررسی موارد زیر از اهمیت بالایی برخوردار است :
مطالعه پروژه ارز دیجیتال
نیازمند دانش فنی و کامپیوتری ، زبان انگلیسی و یا ترجمه منابع مورد مطالعه
می باشد؛ تا با ابعاد و جزییات و اهداف پروژه آشنا شود .
وایت پـیپـرها
از مهمترین مواردی است که سرمایه گذاران و تریدرها به آن توجه کرده و آنها را مورد مطالعه قرار می دهند .
وایت پیپرهای هر ارز معمولا شامل گزارشات مدون ، چشم اندازها و رویکردهای آینده پروژه هستند که توسط توسعه دهندگان آن ارز منتشر می شوند .

تیم پشتیبانی ارز دیجیتال

بررسی این موضوع و مطالعه کارنامه گذشته تیم و سوابق پروژه های قبلی آنها ما را با ابعاد مختلفی مانند دستیابی به موفقیت ها و عدم موفقیت ها ی گذشته ظرفیت و توان تیم پشتیبانی کننده برای پیشبرد اهداف پروژه آشنا می نماید ؛ تیم پشتیبانی نقش بسیار مهمی در سرنوشت پروژه و سرمایۀ سرمایه گذاران دارد.

 

افرادی که در یک ارز سرمایه گذاری سنگین کرده و از آن استفاده می کنند :

بررسی این افراد و مطالعه و مرور سوابق آنها در سرمایه گذاری های قبلی آنها اهمیت زیادی دارد . رفتار و صحبت های این افراد در زمان های مختلف و میزان خرید و فروششان از اهمیت بالایی برخوردار است ؛ رصد این افراد در روند سرمایه گذاری تاثیرات

 

2) تحلیل تـکنیکال:

این نوع تحلیل با توجه به داده ها و نمودارها ( مولفه نمودار ها معمولا قیمت و زمان است ) و سوابق قیمتی به شناسایی و پیش بینی الگو ها و روندها می پردازد ؛ به عبارتی دیگر این تحلیل به ما کمک میکند تا بهترین زمان خرید و فروش را شناسایی کنیم و تا حد امکان مقدار ریسک خود را کاهش دهیم و بالاترین بهروری ممکن را در سرمایه گذاری خود داشته باشیم.