برخی نکات امنیتی کیف پول

 

1) خودداری از روت یا جیل‌برک :

کاربران گوشی‌های اندرویدی و آی او اس، از طریق این دو عمل یک سری محدودیت‌های وضع شده برای آن‌ها به دست سازنده گوشی و همچنین توسعه‌دهنده سیستم عامل را کنار می‌زنند. با این حال شما هرگز نباید یک اپلیکیشن کیف پول ارز دیجیتال را روی یک گوشی اندروید روت یا جیل‌برک شده نصب کنید. یک دستگاه روت شده نفوذ پذیری بیشتری نسبت به حملات هکرها دارد. با دسترسی به روت، یک هکر می‌تواند به کلیدهای خصوصی دسترسی پیدا کرده و موجودی حسابتان را تخلیه کنید.

2) دریافت جدیدترین آپدیت‌ها :

همیشه گوشی خودتان را آپدیت نگه دارید. این قانون درباره سیستم عامل، اپلیکیشن ولت و حتی سایر نرم افزارها صدق می‌کند.
در به‌روزرسانی‌ها، حفره‌های امنیتی پر شده و از دسترسی هکرها جلوگیری می‌شود. اگر یک رخنه امنیتی برای سارقان سایبری علنی شده باشد، خیلی سریع از آن به نفع خود بهره خواهند برد. پس وقتی به‌روزرسانی‌ها از راه می‌رسند،‌ آن‌ها را سریعا دانلود کنید.

 

 

3) فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای:

شاید در زمان استفاده از ولت وب و دسکتاپ به گوشی هوشمندتان دسترسی نداشته باشید، اما حین کار با کیف پول مخصوص گوشی، دستگاه در دستتان است! پس در هر مرتبه لاگین یا ایجاد تراکنش، مشکلی از بابت دریافت و ارائه یک رمز عبور یکبار مصرف از سوی سیستم نخواهید داشت. شاید 2FA زمان ‌بر به نظر برسد‌، اما با فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای احتمال دسترسی‌های غیر مجاز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. با در نظر گرفتن ابزارهای هک کنونی، پسوردهای عادی دیگر برای محافظت از حساب‌های کاربری آنلاین کافی نیستند.

4) قرار دادن قفل روی دستگاه و اپلیکیشن:

اگر پیش از این بدون تعیین رمز عبور از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کردید، بعد از نصب ولت، از قرار دادن رمز عبور روی آن اطمینان پیدا کنید. همچنین یک رمز عبور متفاوت از قفل خود گوشی، برای اپلیکیشن ولت موبایل در نظر بگیرید. این پسورد می‌تواند رمز عبور کاراکتری، پین کد، پترن (الگو) یا بیومتریک باشد. در صورتی که گوشی هوشمندتان دارای اسکنر اثر انگشت است می‌توانید از آن برای احراز هویت استفاده کنید. فراموش نکنید به جز در موارد معدود (نظیر گوشی‌های آیفون سال‌های اخیر) سیستم تشخیص چهره سایر تلفن‌های همراه چندان بادقت نیست به همین دلیل امنیت خوبی ندارند.