آن‌چِین چیست؟

دیتا یا تحلیل درون زنجیره‌ای (زنجیره بلاکچین) است.
که از آن با عنوان آنالیز بلاکچین هم نام می‌برند یکی از سبک های نوظهور در تحلیل رمزارزها و مخصوصا بیت کوین است. اما چرا بیت کوین در این مورد ویژه‌ تر است؟ زیرا بیت کوین قدمت بیشتر و حجم داده‌های بزرگتری درون شبکه‌ی خود دارد.

امّا حجم داده های دیگر رمز ارز ها به خاطر قدمت وسابقه نه چندان طولانی جوابگوی اطالاعات کافی مورد نیاز برای این سبک تحلیل نیست .
شایدیکی از مهمترین شکل تجزیه و تحلیل در معاملات رمزارزها، مطالعه عملکرد قیمت، یعنی تحلیل تکنیکال باشد. اما استفاده از اطلاعات فراوان ارائه شده توسط بلاکچین‌می‌تواند چشم انداز خاص و منحصر به فردی را را برای تحلیلگران و تریدر ها ارائه دهد. آن چِین هم به مسایل بازار می پردازد هم به مسایل فراتر از بازار مانند اقتصاد کلان و …

از آنجایی که بلاکچین منبعی وسیع و نفوذ ناپذیر از داده ها و اطلاعات می باشند می توان به مطالعه دقیق و صحیح شبکه های مالی درون آن پرداخت ؛ و با استفاده از آن به اندازه گیری و مطالعه احساسات و رفتار سرمایه گذاران بپردازیم و حرکات قیمتی آینده را پیش بینی کنیم.
می توان گفت آن چِین در واقع منبع مناسبی است برای تکنیکالیست‌ها که در کنار تاییدی که از تحلیل‌های تکنیکال خود می‌گیرند تایید دومی نیز داشته باشند. همچنین به وضوح مشخص است که تحلیل تکنیکال در بررسی نقش داده‌های کلان و فرای بازار نا‌توان است و احتیاج به داده‌های مکمل دارد.